از ایتالیا چی می دونید؟

ایتالیا کشوری با سابقه تاریخی است. سفر به ایتالیا آرزوی خیلی هاست. اگه برای تعطیلات ایتالیا رو انتخاب کردید، مطمئنا باید دنبال جاذبه های ایتالیا باشید که بتونید نهایت لذت رو از سفرتون ببرید. در ادامه با من همراه باشید تا با چند تا مکان دیدنی برتر تو ایتالیا آشنا شید و سفری خاطره انگیز رو تجربه کنید.

  

ایتالیا

۱- کلوسئوم  Colosseum

برای مسافران کلوسئوم از مکان هایی است که باید ببینند. این آمفی تئاتر بزرگ که در نوع خود بزرگترین جایی است که تاکنون توسط امپراطوری روم ساخته شده است و یک مدل برای امکانات ورزشی است که تا به دوران مدرن باقی مانده است  و یک یادآوری برجسته از دوران باستان و تاریخ گسترده ای از رم است.

ایتالیا

2- ونیز

شهر ونیز یکی از عجیب‌ترین و درعین‌حال زیباترین مناطق دنیا است که به‌خاطر سبک و ساختار شهری سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب می‌کند. ونیز در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار دارد و به شکل جزیره‌ای کوچک بوده، جزیره‌ها به‌وسیله کانال‌هایی از هم جدا می‌شوند و تردد در این شهر به‌وسیله قایق‌ها انجام می‌شود.

ایتالیا

شهر ونیز به‌صورت امروزی، ۸۰۰ سال بعد از میلاد به وجود آمد. تالاب ونیز در ۸۰۰ سال بعد از میلاد مسیح کم‌کم به شکل امروزی درآمد. با آمدن رومیان به این منطقه مشاغل رونق بیشتری می‌گیرد و بندرها ساخته می‌شود؛ کیوجا اولین بندر ساخت رومیان در نزدیکی ونیز است. شما تمامی این جاذبه ها را می توانید با تور ایتالیا تجربه کنید و برای دریافت اطلاعات از هزینه تور ایتالیا به سادگی جستجو و تور موردنظر خود را پیدا کنید.

آثار متعددی که هنوز هم پای برج است، در همین دوران ساخته می‌شود و بنا بر شواهدی رومیان از ونیز به‌عنوان تفرجگاه برای نیز استفاده می‌کردند. بنا بر نظر کرونیکن آلتیللانته تاریخ‌نویس قرن ۱۱ میلادی، برای اولین بار در ۲۵ مارس ۴۲۱ با افتتاح کلیسای سن جاکومتو روی پل ریآلتو شهر ونیز به‌طور رسمی ایجاد شد. بعدها ساکنان نواحی اطراف با پناه آوردن به ونیز بعد از حملات مکرر لونگو باردی‌ها در سال میلادی ۵۶۸ به جمیعت شهر افزودند.

3- برج کج پیزا

برج کج پیزا یکی از مهمترین جاذبه های شهر پیزاست. شهرت این برج به دلیل نقص به وجود آمده در آن است. آغاز ساخت این برج در دوره رنسانس در ۹ آگوست ۱۱۷۳ به انجام رسید و پس از ۱۷۷ سال ، سرانجام در سال ۱۳۵۰ کار ساخت آن به پایان رسید. برج کج پیزا با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی مشهورترین آن در کل جهان می‌باشد. امروزه بازدیدکنندگان می توانند از پله های برج بالا روند و سراسر شهر پیزا را ببینند.

ایتالیا

4- فلورانس

شهر فلورانس یکی دیگر از شهرهای مهم ایتالیا است و برای گذراندن روزهای ماه عسل، مکانی جالب و رویایی خواهد بود. در شهر فلورانس کلیسای عظیمی به نام سنتا ماریا وجود دارد که از فاصله های دور هم گنبد قرمز رنگ آن مشخص است. ساخت این بنای عظیم الجثه ۱۷۰ سال طول کشیده است و علاوه بر آنکه به عنوان مکان سنتی و مذهبی شناخته می شود، یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهر فلورانس نیز محسوب می شود. در اطراف این کلیسا بناهای تاریخی، هتل های لوکس و بزرگ با سقف های قرمز رنگ وجود دارد که از پشت بام آنها می توان به راحتی شهر فلورانس را مشاهده کرد.

سانتا ماریا دل فیوره یکی از بهترین کلیساهای جامع در جهان است که در سال ۱۲۹۶ میلادی ساخته شده است. در سال ۱۴۳۴ بزرگ ترین گنبد قرمز و آجری سراسر دنیا، توسط فیلیپو برونلسکی بنا شد. برج ناقوس کلیسا بر پایه ای ۸۲ متری ساخته شده است. در مجموع ۴۱۴ پله را باید بپیمایید تا به برج ناقوس برسید و نمایی فوق العاده از فلورانس را ببینید. این کلیسا از جمله جاذبه های محبوب گردشگران جهانی است.

ایتالیا

کشور ایتالیا که در روی نقشه به لنگه کفشی زیبا شباهت دارد، مسلما دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که در این مقاله به آن پرداخته نشد و تنها تلاش شد تعدادی از مهم ترین مناطق دیدنی این کشور به تصویر کشیده شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد