باکو شهری که هر گردشگری را به سمت خود می کشاند!

باکو پایتخت آذربایجان که به یک سیاره تنها معروف است به عنوان فرزند عشق و معماری دبی و پاریس شناخته می شود و یکی از سریع ترین شهر های دنیا نیز شناخته می شود. خوب است بدانید این شهر قدیمی که به سرعت در حال گسترش بوده، به فهرست میراث جهانی یونسکو پیوسته است. 

بلوار باکو، خیابان اصلی شهر است؛ بلوار بلندی در امتداد دریای خزر که با کافه‌های ریز و درشت، فواره‌های دیدنی و فضاهای سبزش پاتوق عصرگاهی اهالی باکو است. نسیم خنکی که از روی آب بلند می‌شود، خانواده‌ها، زوج‌های جوان و نوازندگان آماتور را به این بلوار می‌کشاند و فضای دلچسب و صمیمی درست می‌کند که جزو جاذبه‌های دیدنی باکو است. چند ساختمان مدرن و جذاب هم همان نزدیکی‌ها می‌بینید: مرکز تجارت باکو، مرکز خرید چهار طبقه پارک بلوار و مرکز بین‌المللی موغام. حوالی این بلوار منطقه محبوبی برای خرید در باکو هم هست. بد نیست دوچرخه کرایه کنید و بین درخت‌ها و گل‌های رنگارنگ و در هوای خوب کنار دریا رکاب بزنید.


تا زمانی که در باکو هستید، نباید بالا رفتن از بلند ترین برج ها و رسیدن به بام آذربایجان که اهمیت تاریخی بسیاری هم دارد، را از دست بدهید. با تور باکو آذربایجان تمام این جذابیت ها دیدنی خواهند شد. قلعه دختر باکو که نام محلی آن قیز قالاسی است، همیشه پر است از تعداد زیادی از مردم محلی، گردشگر و بازدید کنندگانی که آن را احاظه کرده اند. برج دختر در قرن ۱۲ میلادی به عنوان بخشی از شهر باکو ساخته شد و اکنون جزئی از فهرست میراث جهانی یونسکو است و به همراه شهر قدیمی و کاخ شیروانشاه به نمایش گذاشته می شود. درست قبل از غروب خورشید از برج بالا بروید و از دیدن نمای زیبای شهر باکو لذت ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد